گالری ما

اطلاعات تماس

قیمت ساخت روف گاردن | کاسپین وود

ساخت روف گاردن

روف گاردن چیست؟ مراحل ساخت روف گاردن کدامند؟ هزینه ساخت روف گاردن ارزان چقدر است و چگونه محاسبه می شود؟ آیا ساخت روف گاردن ساده برای منازل مسکونی و آپارتمان های قدیمی ممکن است و هزینه ساخت آن چقدر است؟ ما در ادامه این مطلب سعی داریم تا به پرسش های کاربران عزیز در ارتباط با ساخت روف گاردن پاسخ داده و آنها را در طراحی و ساخت باغ بام راهنمایی کنیم با ما همراه باشید.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن (Roof garden)، گرین روف (Green roof) یا در زیان فارسی همان باغ بام به فضاهای سبزی اطلاق می شود که در در طبقات بالا و یا  عمدتا بر روی سقف طبقه آخر ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری طراحی و ساخته می شود. هدف ساخت روف گاردن عمدتا برای تفریح اعضای ساختمان ، فضای بازی برای کودکان، کاشت گیاهان و درختچه های آپارتمانی، سایه و پناهگاه ، تولید غذا و سبزیجات خانگی ، کنترل دمای محیط و ساختمان، بهبود ظاهر معماری و نمای بیرونی ساختمان و همبنطور ایجاد محیطی مناسب برای زندگی پرندگان است.  در واقع این چنین طراحی ها و ساخت انواع روف گاردن در مقیاس بزرگ و منطقه ای می‌توانند به صورت محدود دمای محیط را کاهش داده و به این شکل موجب مطبوع شدن هوای شهر می شوند.

ساخت روف گاردن | کاسپین وود

مراحل ساخت روف گاردن

در ادامه این مطلب به مراحل ساخت روف گاردن خواهیم پرداخت و آن را به صورت جز به جز برای شما شرح خواهیم داد. شما می توانید با توجه به مطالبی که برای شما آماده کرده ایم نسبت به ارزیابی و ایجاد برنامه ریزی برای ساخت روف گاردن ارزان مورد نظر خود اقدام نمایید پس با تیم مهندسی کاسپین وود همراه باشید.

مرحله اول : بازدید حضوری و یا ارزیابی مجازی

در این مرحله پس از تماس شما برای سفارش ساخت روف گاردن یکی از کارشناسان کاسپین وود در محل حضور پیدا خواهد کرد و ارزیابی لازم را انجام خواهد داد. در واقع در مرحله بازدید اولیه ابعاد دقیق پروژه شما اندازه گیری شده و تصاویر وضع موجود پشت بام و یا محیط نصب روف گاردن با دقت توسط کارشناسان ما ضبط و برداشت می شود.

همینطور کاتالوگ جامع در ارتباط با ساخت انواع روف گاردن همراه با توضیحات مربوطه در مورد نحوه اجرا و روند طراحی و محاسبه قیمت خدمتتان ارائه خواهد شد. همینطور شما می توانید تمامی این فرایند را به صورت مجازی انجام داده و اطلاعات را برای ما ارسال کنید.

مرحله دوم: برنامه ریزی طراحی روف گاردن

پس از عقد قرارداد و انجام کارهای مربوطه، تیم کاسپین وود برای تعیین شکل ظاهری و طراحی روف گاردن، چند طرح پیشنهادی آماده را به همراه پیش فاکتور به مشتری ارسال کرده و پس از تایید نهایی مقدمات انجام پروژه مهیا می شود. برای ساخت روف گاردن به روش مدولار هیچ نیازی به زیر سازی خاصی وجود نداشته و سه لایه قیر و گونی به همراه یک لایه سیمان (سه سانتی متری) برای زیر سازی کافی می باشد که تیم کاسپین وود از این روش برای ساخت اکثر پروژه های روف گاردن بهره می برد.

مرحله سوم: ایزولاسیون پشت بام

ساخت روف گاردن به روش مدولار نیازمند ایزولاسیون مناسب در جهت عدم راهیابی نم و آب به درون ساختمان است که پیشنهاد می شود این مرحله با همراهی و مشاوره کاسپین وود انجام شود. همینطور لازم به ذکر است که صرفا به خاطر این که جسم تیزی به ایزولاسیون و کف سازی روف گاردن برخورد نکند می بایست روی آن را با یک لایه سیمان و یا موزائیک پوشانده و استحکام لازم را ایجاد کنید.

قیمت ساخت روف گاردن | کاسپین وود

مرحله چهارم: تولید و حمل اقلام مصرفی

برای ساخت روف گاردن در کاسپین وود از متودهای روز دنیا که شامل سازه های پیش ساخته می شود استفاده می شود و به این شکل تا حدود زیادی در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. در این روش اقلام و متریال مصرفی به صورت نیمه آماده به محل ساخت ارسال شده و در محل با کمترین دردسر و بالاترین سرعت نصب و اجرا می شوند.

لازم به ذکر است که برای ساخت روف گاردن، شرکت کاسپین وود از بهترین موارد شامل، چوب روسی و همینطور دیگر مواد با کیفیت داخلی استفاده میشود که ظاهر بسیار خوبی به سازه می دهند.

مرحله پنجم: اجرای سازه ها

در این مرحله از ساخت روف گاردن و پس از تخلیه بار مواد مصرفی و متریال ساخت سازه اجرای و نصب آنها انجام می شود. از مهمترین موارد پیش سازه که معمولا در روف گاردن ها استفاده می شوذ می توان به انواع آلاچیق چوبی اشاره کرده که نقش بسزایی در زیبایی و ظاهر محیط روف گاردن دارند. پس از  سپس در مراحل بعدی چینش اقلام آماده، نصب چمن مصنوعی، شن و قلوه سنگ های تزئینی در محل تعیین شده طبق نقشه اجرایی انجام می شود.

مرحله ششم: طرح کاشت مناسب روف گاردن

در مرحله پایانی ساخت روف گاردن کاشت گیاهان و درختچه ها در فضای حساس و خاصی مانند پشت بام بسیار بالاست. باد شدید ، آفتاب تند ، گرمای شدید تابستان و سرمای شدید زمستان و اختلاف دمای زیاد بین شب و روز همگی شرایطی است که برای گیاهان می تواند بسیار خطرناک و حتی کشنده باشد. به همین جهت انتخاب گیاه مناسب برای روف گاردن و به طور کلی فضاهای سبز عمودی امری چالش بر انگیز و تخصصی است .

هزینه ساخت روف گاردن

برای کسب اطلاع از قیمت ساخت روف گاردن می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس گرفته و با توجه به اطلاعات پروژه و متراژ زیر بنا از کارشناس فروش وب سایت کاسپین وود مشاوره رایگان دریافت نمایید. پارامترهای زیادی هزینه ساخت روف گاردن را تحت تاثیر قرار می دهند که شما می توانید قبل از ساخت این سازه های زیبا با کسب اطلاع از مقدار آنها کاسته و بر کیفیت کار اضافه نمایید.

ساخت روف گاردن ساده برای منازل مسکونی

آیا امکان ساخت روف گاردن ساده برای همه ساختمان ها امکان پذیر است؟ برای پاسخ به این سوال می بایست موارد زیادی را در نظر گرفت که بعضی از آنها مرتبط یا نوع ساختمان ساخته شده دارند و بعضی های در ارتباط یا انتخاب نوع روف گاردن دارند. بهتر است قبل از هر گونه اقدام نسبت به کسب اطلاع از طراحی و ساخت روف گاردن با کارشناسان و متخصصان کاسپین وود تماس گرفته و از آنها برای ساخت بام باغ خود کمک بگیرید.

sepehr

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *